Miesięczne archiwum: Wrzesień 2015

Motywacja na przykładzie angielskiego. Pierwsze zajęcia 8 października.

Chcesz zobaczyć jak bez względu na wiek można się świetnie bawić i uczyć? Jak zmotywować siebie i rodzinę do nauki angielskiego w domu? Jak sprawić, by nauka była efektywna?

Otwieramy cykl zajęć „JAKIE TO PROSTE!”. Motywacja w praktyce. Konkretne ćwiczenia na „poczucie” motywacji, zabawy językowe z motywacją. Płeć, wiek, czy znajomość języka – nie mają znaczenia.

Dlaczego nagrodami zabijamy dobrą motywację? O co chodzi w krytyce naklejek za  dobrze wykonane zadanie? Można bez kija i marchewki? Dlaczego mam nie karać jak się nie uczy? Co z wymową? Co z gramatyką? Jak to możliwe, że można chcieć samemu  uczyć się języka?

Będzie się działo. Niespodzianek nie zdradzamy, zdjęć nie zamieszczamy. :-)

Szczegóły w zakładce WARSZTATY:OFERTA

8 października 2015: warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych z cyklu JAKIE TO PROSTE!

Po krótkim wstępie teoretycznym, pokażemy na Was samych jak działa dobra motywacja.

Pokażemy jak można prowadzić lekcję języka (tu:angielskiego) w grupie zróżnicowanej wiekowo, tak, by wszyscy byli zadowoleni i nauczyli się czegoś nowego bez względu na poziom znajomości języka.

To zupełnie nowa propozycaj kursu językowego. Warsztaty „JAKIE TO PROSTE! ” będą miały charakter cykliczny.

Szczegóły  w zakładce OFERTA: WARSZTATY

Zeszyt Uwag dla Nauczycieli.

Postanowiłam, bo już nie wiem jak inaczej pomóc nauczycielom zrozumieć  bezsensowność i szkodliwość warunkowego oceniania, założyć zeszyt uwag dla nauczycieli. Zeszyt funkcjonuje na zasadach zeszytu uwag zakładanego każdej klasie, czyli: imię i nazwisko (zamiast ucznia, będzie nauczyciela) oraz tabela na punkty dodatnie i ujemne.

Tyle się o tym mówi i pisze: na naszych warsztatach było już sporo o motywacji, w książkach i badaniach udowodniono ponad wszelką wątpliwość, że nagradzanie warunkowe powoduje utratę chęci do działania, są kraje, których cały system kształcenia oparty jest na dobrym motywowaniu (np. Finlandia), tekst na blogu edukowisko.pl o tym jak motywować dzieci jest jednym z lepszych jakie ostatnio czytałam. Co jeszcze? Skąd ten opór? Może należy poczuć jak to jest być warunkowo ocenianym, żeby to zrozumieć? Może to tego elementu brakuje? Ministerstwo wprowadza dobrą motywację do szkół, ale jakoś bez przekonania. A nam, rodzicom i nauczycielom, potrzebna jest wiedza na ten temat. Żeby ktoś poczuł potrzebę uczenia się, musi mieć motywację, musi poczuć sens zdobycia tej wiedzy, która ułatwi mu wiele spraw (w tym wypadku poprawi zachowanie uczniów w klasie). Ta wiedza ma mieć sens. Sensem takiego ‚eksperymentu’ jest pokazanie nauczycielom jak destrukcynie działa mechanizm oceniania warunkowego.

W zeszycie uwag dla nauczycieli będą umieszczane punkty z opisem za co i komu zostały przyznane. Tu, na blogu będę umieszczać tworzoną, na podstawie nowych wpisów, listę punktów i kryteriów oceny zachowania. Drodzy nauczyciele,  proszę Was, załóżcie i prowadźcie „pamiętnik”. Piszcie proszę jak poczuliście się gdy Wam o tym pomyśle powiedziano, gdy przeczytaliście ten tekst, jakie pytania rodzą się w Waszej głowie, czego się obawiacie a z czym wiążecie nadzieje. Piszcie jak zmienia się Wasze podejście do motywowania wraz z kolejnymi wpisami na blogu. Jak mawiał Korczak, dzieci nie są od nas głupsze, mają tylko mniej doświadczenia. To jedyna różnica między nami, różnica przeżytych lat.

W minionym roku akademickim prowadziłam seminarium w oparciu o motywację wewnętrzną, o dobrą motywację. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania. To działa nie tylko na małe dzieci, na studentów też (choć na początku długo trzeba tłumaczyć na czym to wszystko polega)  :-). Dobra motywacja działa również na nas samych. :-) Polecam.