Miesięczne archiwum: Maj 2015

Dzieci na warsztatach. To jest to!

Dzieci są cudownymi odbiorcami treści, bardzo otwarte i chętne do współpracy. Po raz pierwszy oficjalnie zaprosiliśmy rodziców wraz z pociechami. To  był strzał w  dziesiątkę. Dlatego zmieniamy formułę warsztatów. Już 3 października (sobota) zapraszamy na warsztaty dzieci oraz rodziców i specjalistów. Na konkretnych przykładach z języka angielskiego i francuskiego pokażemy jak dobrze się motywować, co zrobić, by  chciało się uczyć  oraz jak łatwo i przyjemnie można osiągnąć wielojęzyczność.

Część druga warsztatowych pytań.

A co gdy dziecko nie chce się uczyć i odmawia powtarzania, słuchania, interakcji? Wstydzi się, jest zbyt nieśmiałe? Co gdy zdiagnozowano u niego zaburzenia słuchu? Czy to prawda, że najpierw należy opanować jeden język? Jak uniknąć frustracji i porażek? Czy Zespół Aspergera, Autyzm, lub Mutyzm Wybiórczy uniemożliwiają wprowadzenie wielojęzyczności?

Postawa otoczenia i jej rola. Jak poradzić sobie  z wrogim nastawieniem rówieśników? Na jakim poziomie należy opanować język, by móc wprowadzać kolejny?

Czy przerwy w nauce są szkodliwe? Jak często trzeba uczyć się języka, ile czasu na niego poświęcać, aby móc porozumiewać się nim swobodnie? Skąd  wziąć na to czas?

Przykładowe pytania, na które odpowiemy 28 maja. (część 1)

Kiedy i jak wprowadzać język obcy? Ile języków możemy uczyć się jednocześnie? Z czym może się to wiązać? Czego się spodziewać?  Na co uważać? Jak skutecznie motywować dziecko i siebie? Którą ze strategii przyswajania języka wybrać?  Czy można zmieniać strategie w trakcie nauki? Co to da?

Czy możemy nauczyć dziecko języka, którego sami nie znamy? Czy możemy nauczyć się tego jezyka „przy okazji”? Co możemy zrobić w domu, aby dziecko opanowało język z przyjemnością, bez wysiłku?

Czy wady wymowy mogą mieć wpływ na naukę języka? Co robić, by się nie pogłębiły? Czy wielojęzyczność może zaszkodzić wymowie w języku polskim?